Samoevalvacija je pristop k ugotavljanju in zagotavljanji kakovosti, opredeljen kot »sprotno spremljanje in vrednotenje doseganja zastavljenih ciljev izboljšav na področju učenja in poučevanja v določenem časovnem obdobju«. Gre za sposobnost, zmožnost in predanost zavoda, da dokaže, da se uspešno spopada z izboljšavami v izbranih prednostnih ciljih, ki temeljijo na strokovno postavljenih strategijah in procesu.
V šolskem letu 2024/205 bomo na področju kakovosti v okviru projekta Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti s samoevalvacijo nadaljevali z zastavljenimi cilji v akcijskem načrtu na dveh področjih:
- Dosežki učencev,
- Varno in spodbudno učno okolje.
Izhodišče za opredelitev standardov kakovosti dosežkov učencev je vprašanje, kakšne učence želimo ter kakšna znanja, spretnosti in vrednote naj učenci pridobijo. Pri opredeljevanju standardov kakovosti varnega in spodbudnega učnega okolja pa izhajamo iz vprašanja, kakšno učno okolje naj vzpostavimo na šoli, da bo le to spodbujalo profesionalno učenje, sodelovanje strokovnih delavcev, da bo zagotavljalo optimalni razvoj otrok in učencev na različnih področjih.
1. DOSEŽKI UČENCEV
Izbor kazalnika/standarda/ciljev je povezan z ugotovitvami, da je potrebno vse bolj stremeti k sobivanju v družbi in okolju. Učenci morajo biti strpnejši drug do drugega, razvijati empatijo, odgovornost do sočloveka, okolja. Povečati je potrebno pozitiven odnos do učenja, šole, znanja ter s e v vrednotah opolnomočiti v smer trajnosti in vseživljenjskega učenja.
STANDARD: Učenci razvijajo občečloveške vrednote, vrednote vseživljenjskega učenja in trajnostnega razvoja.
KAZALNIK: Učenci razvijajo spoštovanje, strpnost in druge občečloveške vrednote.
CILJ: Pri učencih želimo dvigniti nivo motiviranosti za delo, sodelovanje in opravljanje šolskih obveznosti ter biti aktiven med poukom.
DEJAVNOSTI: opazovanje pouka – uporaba aktivnih metod poučevanja ter aktivno sodelovanje vseh učencev med poukom ter samoevalvacija učencev o njihovi aktivnosti med poukom.
2. VARNO IN SPODBUDNO UČNO OKOLJE
Izbor kazalnika/standarda/ciljev je povezan z ugotovitvami, da so dobri medsebojni odnosi in ustrezne, kakovostne komunikacijske veščine nujne vseživljenjske veščine, ki jih moramo privzgajati. Kajti opažamo nizek nivo komunikacije med učenci samimi, prekomerno uporabo kletvi, neprimernega besedišča, poniževanja, verbalnega nasilja. Pomembno je, da teče spoštljiva komunikacija med učitelji, učitelji in učenci, to je pot k uspešnemu vzgojnemu delovanju.
STANDARD: V šoli si prizadevamo za kulturo kakovostne komunikacije in dobre medsebojne odnose.
KAZALNIK: V šoli spodbujamo dobre medsebojne odnose in spoštljivo komunikacijo.
CILJ: Učenci z vljudnostnimi izrazi pozdravljajo vse delavce šole, so do njih spoštljivi ter jih naslavljajo z gospod/gospa.
DEJAVNOSTI: piktogrami in čarobne besede v vsak razred; utrjevanje pozdravljanja in vstajanja na začetku ure ter čebelnjak lepih misli.