Raziskovalni dan v 1. razredu skupaj s prvošolci z Bučke smo začeli s predstavitvijo poteka dneva in pojasnilom njegovega namena. Učencem so bili seznanjeni, da bodo skozi poskuse spodbujali radovednost, postavljali vprašanja in iskali odgovore s pomočjo preprostih znanstvenih metod. Poudarili smo, da bo vsak imel priložnost opazovati, sodelovati in predstaviti svoja spoznanja.
Sledil je pogovor o poskusih, ki jih bodo izvajali, in skupaj smo oblikovali kriterije uspešnosti. Učenci so predlagali, da bo uspešen poskus tak, ki je razumljiv, pravilno izveden in jasno predstavljen sošolcem. Po dogovoru smo oblikovali pet skupin, pri čemer je vsaka skupina dobila svoj poskus za izvedbo.
Vsaka skupina je izvedla enega izmed naslednjih poskusov:
1. Mešanje tekočin
2. Ali je kaj trden most
3. Oblika krede
4. Kaj je v črnem flomastru
5. Voda poganja kolo
Učenci so med izvajanjem poskusov opazovali dogajanje in beležili ugotovitve. Skupine so med seboj sodelovale, si pomagale pri izvedbi in si izmenjevale opažanja. Vsaka skupina je pripravila kratko predstavitev o svojem poskusu in ugotovitvah, hkrati pa so oblikovali naloge za sošolce.
Po zaključku eksperimentalnega dela je vsaka skupina predstavila svoj poskus pred ostalimi sošolci. Pri predstavitvi so prikazali izvedbo poskusa, razložili, kaj so opazili in kakšne so bile njihove ugotovitve. Ostali učenci so pozorno spremljali in sodelovali pri reševanju nalog, ki so jih pripravile posamezne skupine.
Na koncu raziskovalnega dne smo skupaj povzeli, kaj smo se naučili. Učenci so izpostavili, da so skozi poskuse bolje razumeli določene naravne pojave in da je bilo učenje na tak način zabavno in poučno. Posebej so poudarili pomen sodelovanja in skupinskega dela. Pogovorili smo se tudi o povezavi med teoretičnim znanjem in praktično izkušnjo, kar jim je omogočilo boljše razumevanje naravoslovnih konceptov.
Raziskovalni dan je bil uspešen, saj so učenci skozi igro in eksperimentiranje pridobili nova znanja ter se ob tem zabavali. Želijo si še več podobnih raziskovalnih dni.
Zapis in fotografije: učiteljice 1. razredov